St. Marketing & Promotie
Stichting Marketing & Promotie Midden-Drenthe heeft een twee sporenbeleid
Informatievoorziening
Toeristische informatievoorziening: invulling geven aan het gastheerschap van de gemeente Midden-Drenthe door het oprichten, in stand houden en beheren van toeristische informatie- en folderpunten in Midden-Drenthe. Ontwikkelen van de toekomstige behoefte aan informatie van de toerist (en bewoners) die reeds aanwezig zijn in het gebied.
Regiopromotie
Het bevorderen/stimuleren, promoten en ondersteunen van toerisme en recreatie in Midden-Drenthe en omgeving door middel van een eenduidig verhaal die breed gedragen wordt door ondernemers en andere partijen uit de sector. En met dit verhaal de promotie van Drenthe ondersteunen (via Marketing Drenthe) zodat er meer toeristen naar Midden-Drenthe komen.
Zoals iedere organisatie werkt ook de Stichting Marketing & Promotie Midden-Drenthe vanuit een heldere missie en visie. Deze liggen ten grondslag aan alle initiatieven, investeringen, keuzes en werkzaamheden die de Stichting uitvoert.
Missie
De Stichting Marketing & Promotie Midden-Drenthe draagt samen met partners bij aan het versterken van het toeristisch en recreatief product van de gemeente Midden-Drenthe. Dit met als doelstelling het vergroten van het aantal overnachtingen en meer bestedingen binnen de sector in de gemeente. De Stichting Marketing & Promotie Midden-Drenthe werkt nauw samen met gemeente, ondernemers, evenementenorganisaties, provincie en Marketing Drenthe en naastgelegen toeristische regio’s en heeft hierin een sleutelfunctie.
Visie
De komende 4 jaren ziet de Stichting & Marketing & Promotie Midden-Drenthe het als taak om een schakel te worden tussen ondernemers, evenementenorganisaties, gemeente, Marketing Drenthe en provincie om op ondernemende en inspirerende wijze bij te dragen aan de positionering van Midden-Drenthe.
TOP en St Marketing & Promotie
De samenwerking tussen beide partijen en tevens de gemeente Midden-Drenthe is sterk. Vanuit het bestuur van de TOP zit 1 bestuurslid tevens in het bestuur van de St. Marketing & Promotie. 50% van de lidmaatschapsgelden van de TOP komt ten gunste van de St Marketing & Promotie. Daarnaast is er een bestuurslid van de TOP vertegenwoordigd in de Raad van Advies van de St Marketing & Promotie.
De beleidsmedewerker R&T van de gemeente is aanwezig bij bestuursoverleggen van de TOP en de St Marketing & Promotie, alsook de Toeristisch regisseur.
De stichting heeft 2 medewerkers in dienst: een Coördinator Tourist Info en een Toeristisch regisseur.

Anique Snijder
Voorzitter

Raymond Beerendonk
Secretaris

Jannes Pit
Penningmeester